Στόχοι
Οι σηματικότεροι στόχοι του ΠΠΔΕ:
- Απόκτηση γνώσεων σχετικά με:
- τις σύγχρονες θεωρίες της γλώσσας και πώς αυτές επηρεάζουν την οργάνωση του μαθήματος της ξένης γλώσσας, το εκπαιδευτικό υλικό, τις κυρίαρχες γλωσσοπαιδαγωγικές πρακτικές και τη διδακτική πράξη
- τις θωρίες μάθησης της γλώσσας και τις προεκτάσεις τους στη διδακτική της αγγλικής
- τις σύγχρονες θεωρίες σχεδιασμού προγραμμάτων και αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών [curricula & syllabuses] των ξένων γλωσσών
- την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα προγράμματα ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και την χρήση εργαλείων ψηφιακής τεχνολογίας
- τις βασικές έννοιες, αρχές και προσεγγίσεις της αξιολόγησης της γλωσσομάθειας
- Εκμάθηση της μεταγλώσσας που επιτρέπει στους εκπαιδευόμενους εκπαιδευτικούς να αναλύουν και να συζητούν τις προσωπικές τους θεωρίες διδασκαλίας και να αιτιολογούν τις πρακτικές τους
- Ευαισθητοποίηση ως προς την σχέση μάθησης και διδασκαλίας καθώς και τις αναστοχαστικές πρακτικές ως προς τη μεθόδευση του εκπαιδευτικού έργου
- Ανάπτυξη θετικών στάσεων απέναντι στη διαφορετικότητα και την πολυμορφία, καθώς και δεξιοτήτων για διαφοροποιημένη διδασκαλία
- Καλλιέργεια της ικανότητας των ασκούμενων εκπαιδευτικών να θέτουν ερωτήματα, να δομούν επιχειρήματα και να αναστοχάζονται κριτικά τις κρατούσες πρακτικές διδασκαλίας
- Ευαισθητοποίηση και κατανόηση των αναγκών της κοινωνίας για την ανάπτυξη της πολυγλωσσίας, την εκμάθηση ποικίλων γλωσσών
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων:
- διαχείρισης τάξεων της πρώιμης παιδικής ηλικίας (ηλικίας 6-8 ετών), της παιδικής ηλικίας (9-11 ετών), της πρώτης εφηβικής ηλικίας (12-15) της ύστερης εφηβικής (16-18) και τάξεων ενηλίκων που πιθανώς μαθαίνουν αγγλικά για ειδικούς επαγγελματικούς σκοπούς (ESP)
- αξιοποίησης στοιχείων του αγγλόφωνου πολιτισμού στην καθημερινή διδακτική πράξη
- εκπόνησης και προσαρμογής διδακτικού υλικού
- σχεδιασμού μαθημάτων και εκπαιδευτικού υλικού με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων